دوره پیش دبستانی اجباری است؟-راهبرد معاصر
جزییات غربالگری سلامت روان دانش‌آموزان متوسطه بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز می‌شود راز خشک شدن ۷۰ درصدی دریای مدیترانه! انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران

دوره پیش دبستانی اجباری است؟

به گفته رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک دوره پیش دبستانی اجبار نیست، اما ضروری است و یک دوره تربیتی مستقل است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 22
کد خبر: ۱۶۰۳۹۳

به گزارش راهبرد معاصر مجتبی همتی‌فر در نشست شورای برنامه ریزی و نظارت پیش دبستان و کودکستان های شهر تهران، ماموریت اصلی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را «سازماندهی مراکز تربیت کودک به خصوص در سه سال دوم کودکی»، «توانمندسازی خانواده ‎ها» و «ارتقای زیست بوم کودکی در ایران» برشمرد و اظهار کرد: آینده کشور وابسته به شیوه تربیت امروز کودکان است، اگر براساس منویات مقام معظم رهبری به این امر توجه کنیم، می‌توانیم امید داشته باشیم که دانش آموزان و نسل فردای ما پیشرفتی که مدنظر است را محقق کنند.

وی با اشاره به این که دوره پیش دبستانی، اجبار نیست، اما ضروری است، افزود: دوره پیش دبستانی، جزئی از حوزه دبستان نیست، بلکه خود یک دوره تربیتی مستقل است و خدمت به کودکان قبل از ورود به دبستان جدا از ماموریت و رسالت این سازمان، یک وظیفه شرعی محسوب می ‎شود.

رئیس سازمان ملی تعلیم وتربیت کودک در ادامه تصریح کرد: همه ما در کنار وظایف اداری خود باید برای کودکان برنامه داشته باشیم.

همتی فر با اشاره به ضرورت تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در راستای مدیریت یکپارچه سازی تصمیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در عرصه کودکی تاکید کرد: در کنار تشکیل سازمان، مطالعاتی بومی در رابطه با دوره کودکی انجام می‎شود تا منجر به شکل گیری الگوی نظری و عملی تربیت کودک در ایران شود.

وی با تأکید بر این که مربی باید نحوه کار با کودک را به صورت تخصصی بداند و موقعیت‌های تربیتی را فراهم کند، اظهار کرد: در این خصوص رشته‌های مختلفی داریم که مربیان نه تنها خود فرا می‌گیرند بلکه به خانواده برای مهارت کار با کودک در خانه یاد می‌دهند.

همتی فر با بیان این که جایگاه رابطه بین مربی و کودک بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: وظایف سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ارائه خدمات به کودکان و خانواده‌های این کودکان است و محصولات فرهنگی و تربیتی و همه امور نیز زیر نظر سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منتشر می‌شود، محصولات قابل توصیه به خانواده‌ها و کودکستان‌ها در قالب بسته‌های محتوایی معرفی می‌شود و امید است در آینده به عنوان رویداد‌های اصلی سازمان تثبیت شود./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر